-=[ Selamat Datang ]=-

lawak helah ayam~

tersebutlah kisah seekor ayam sabung jantan yg telahpun lanjut usianya dimana ianya tinggal bersama2 7 ekor ayam betina yg cun giler.. pada suatu hari, tuan kpd ayam ini telahpun meletakkan seekor lagi ayam jantan yg muda dan gagah perkasa. ayam muda itu menyuarakan hasratnya.. SI MUDA: dlm reban nie ada 7 ekor ayam betina.. apa kata kita bahagikan dimana saya ambik 4 ekor dan awak ambik 3 ekor. SI TUA: mana boleh.. aku dah lama kat sini, aku ambik 4 ngko ambik 3. SI MUDA: takde.. awk kan dah tua, dah tak larat lagi.. SI TUA: aku tak kira.. tak pun camni, kita buat satu pertandingan.. kita lumba lari seratus meter, nak? tapi dgn satu syarat, biarlah aku lari dulu sbb aku dah tua.. (ayam muda bersetuju dgn cadangan itu dan mereka memulakan perlumbaan dgn disaksikan oleh ayam2 betina itu,. 1..2.. mula! ayam tua memulakan pecutan dan diikuti oleh ayam muda. ketika ayam muda menghampiri ayam tua itu tadi, PENNGGG! satu tembakan telahpun mengenai ayam muda itu dan dia pun menghembuskan nafasnya yg terakhir di situ juga.. dgn selamba tuan yg menembak ayam itu berkata "punya banyak ayam betina yg cantik2, ayam jantan nie jugak yg ngko nak kerjakan".. ayam tua itu pun dgn bangganya meneruskan hidupnya disamping ayam2 betina yg lain tanpa gangguan)

0 orang berani komen:

Catat Ulasan