-=[ Selamat Datang ]=-

Fakta~

1-Ikan parang tidak boleh digunakan untuk menebang pokok.

2-Walau maju macam mana sekali pun Pekan di Pahang tetap akan disebut Pekan.

3-Air sebenarnya tidak boleh dicincang tetapi boleh ditarik,contohnya teh tarik.

4-Satu2 benda tidak hidup dan tidak bernyawa tapi boleh melahirkan adalah surat beranak.

5-Sumbu yg ada pada badak sumbu tidak boleh dicucuh dan menyala.


6-Kawasan yang mempunyai ibu tunggal yang boleh di percayai adalah di Janda Baik.


7-Tempat tertinggi di Malaysia bukannya di Gunung Kinabalu tetapi Kota Tinggi di Johor.


8-Burung tukang tidak boleh di harap untuk membuat rumah.


9-Selipar adalah panggilan yang betul sekiranya objek tersebut memiliki kedua-dua belah kiri dan kanan,penggunaan istilah Dualipar adalah salah dan tidak dibenarkan dalam Kamus Dewan.


10-Kakaktua tidak tahu yg dia sebenarnya saudara yg lebih tua dari adik2nya.


11-Kastam belum lagi menggunakan anjing laut untuk menghidu dan mengesan dadah.


12-Tempat paling kecil di Malaysia ialah Setapak.


13-Kuda laut tidak boleh berlumba.

Tips mengeluarkan wang extra di ATM.

Tahukah anda, kita boleh mengeluarkan wang extra dari yang sepatutnya di mesin pengeluaran wang (ATM).
Cara pengeluaran wang extra ni kawan saya yang kerja di Bank Negara malaysia (BNM) yang ajar..
Jika baki anda tinggal RM 110, anda masih boleh mengeluarkan wang sehingga RM 500.
Ini sudah terbukti berhasil.
Caranya...
1- Pergi ke mesin ATM
2- Masukkan Kad ATM anda, tapi pastikan anda tidak menggunakan perkhidmatan MEPS.
Jika kad anda dari Maybank, anda harus menggunakan ATM Maybank.
3- Masukkan PIN anda.
4- Masukkan amaun pengeluaran.
Sila masukkan RM 200, kerana hanya amaun ini sahaja yang berjaya melepasi teknik ini.
Kemudian anda akan mendengar mesin ATM berbunyi menghitung wang.
Pada ketika ini SILA tekan butang ENTER sebanyak mungkin sebelum ia berhenti.
Jika anda menekan 2 kali, bermakna anda dapat mengeluarkan 2 kali ganda amaun yang anda masukkan tadi.
Contoh...
Nilai pengeluaran = RM 200
Enter di tekan 2X = RM 400
jadi mesin ATM akan mengeluarkan RM 600, dan hanya RM 200 yang akan dipotong dari akaun anda...
Hebat kan......
Teknik ini ternyata berhasil dan di alami sendiri oleh kawan saya ketika DALAM MIMPI malam semalam semasa wang gaji kehabisan sebelum gaji berikutnya diterima....
Amboiiii...... bersungguhnya membaca... selamat membaca..

CINTA BERAKHIR TRAGIS BERLAKU DI SEREMBAN JANUARI 2015

CINTA BERAKHIR TRAGIS BERLAKU DI SEREMBAN JANUARI 2015

Kisah ini berlaku di Seremban, Negeri Sembilan. Seorang lelaki yang bekerja sebagai seorang jurujual kereta, bercinta dengan seorang anak gadis jutawan di Taman Bukit Chedang. Malangnya, percintaan ini ditolak keluarga gadis hanya kerana pekerjaannya tidak setaraf keluarga jutawan itu.


Suatu malam, pasangan ini melarikan diri demi kelangsungan cinta mereka.

Tidak lama selepas itu, bapa gadis sedar akan kehilangan anak perempuan kesayangannya. Dia telah membuat laporan polis dan juga telah membuat iklan di akhbar tempatan dengan mengatakan dia akan menerima teman lelaki anak gadisnya itu jika dia balik ke rumah.

Bila mendengar berita ini, gadis itu pulang ke rumahnya di Taman Bukit Chedang dan keluarga pihak keluarga jutawan itu pun menerima teman lelaki gadis itu dengan seadanya.

Enam bulan kemudian, mereka bercadang untuk berkahwin.

Semasa persiapan untuk majis perkahwinan itu sedang disediakan, pasangan kekasih ini keluar membeli ayam goreng KFC di Palm Mall sebelah KPJ yang baru dibuka. Ketika hendak pulang ke kereta, teman lelaki gadis dilanggar lori. Ia berlaku betul-betul di hadapan gadis tersebut. Teman lelakinya mati di tempat kejadian kerana kecederaan yang teruk di kepala.

Kejadian ini amatlah meyedihkan perempuan tersebut kerana hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi perempuan itu hendak berkahwin dengan lelaki kesayangannya.

Pada satu malam, ibu perempuan ini mendapat mimpi; seorang nenek tua meminta untuk membersihkan percikan darah di baju pengantin perempuan itu. Jika tidak, sesuatu yang akan buruk akan berlaku. Tetapi ibu perempuan tersebut tidak mengendahkannya.

Malam berikutnya, ayah perempuan tersebut pula menerima mimpi yang sama iaitu seorang nenek tua meminta untuk membersihkan percikan darah di baju pengantin perempuan itu. Jika tidak, sesuatu yang buruk akan berlaku. Tetapi, ayah perempuan tersebut juga tidak megendahkannya.

Malam ketiga, perempuan itu pula menerima mimpi yang sama seperti ayah dan ibunya dan diceritakan mimpi tersebut kepada kedua ibu dan ayahnya. Dalam ketakutan yang amat sangat, dia pun pergi membasuh baju itu dan macam mana kuat dia basuh sekalipun, darahnya tetap ada.

Malam keempat, dia mendapat mimpi yang serupa. Seorang nenek tua menyuruh dia membasuh darah itu sehingga bersih dan jika tidak, malang akan menantinya. Perempuan itu pun terus dan menyental baju tersebut sehingga kain tersebut menjadi haus. Akan tetapi, darah itu tetap ada.

Keesokan harinya, perempuan itu terkejut apabila pintu belakang rumahnya di ketuk bertalu-talu dan muncul dihadapannya seorang nenek tua. Perempuan tersebut pengsan.

Setelah terbangun dari pengsan, nenek tua itu masih berada di hadapannya. Nenek itu menghulurkan sebuah botol berwarna biru.

Perempuan itu terus bertanya kepada nenek tua itu, "Apakah ini?". "Inilah sabun basuh cap Dynamo, letakkan sedikit dan kotoran akan hilang. Kalau tak percaya, pergi cuba, try, test, uji..." jawab nenek sambil muka ada senyum ..hehehehehe.. share dan tag rakan anda untuk kenakan mereka..hehehe

Lawak Matematik~

Di sebuah sekolah dewasa yang dirahsiakan namanya, sekumpulan pelajar dewasa baru memulakan pembelajaran mereka, bermula dengan mata pelajaran Matematik.. sepanjang hari mereka tekun belajar semua asas Matematik..
Bila tamat masa persekolahan, mereka keluar dari sekolah dengan hati gembira & puas hati kerana telah menguasai asas Matematik..
"Seronok betul rupanya belajar Matematik kan", kata mereka berbual sesama mereka.
"Alangkah bagusnya kita mula belajar lebih awal dulu masa muda2 lagi..", kata yang lain.
"Besok kita mesti datang lagi, tidak sabar rasanya hendak belajar lagi."
Begitu la suara2 puas hati mereka.
Seorang dari mereka menuju ke keretanya yang diparkir agak jauh dari sekolah dewasa itu.
Di sebelah parkir keretanya adalah sebuah kereta 4x4 double cab. Sebelum masuk ke keretanya, matanya lama terpaku ke tulisan 4x4 itu,
"Kenapa tiada jawapannya ya?"
Lalu dia dengan spontannya mengambil sebiji batu kecil & menulis jawapan 16 di hujung tulisan 4x4 itu. Selepas itu dia memandu pergi dengan sangat senang hati.
Tamat masa bekerja, tuan punya kereta 4x4 itu pun pergi ke keretanya. Dia bekerja di sebuah pejabat berhampiran parkir itu. Alangkah terkejutnya dia melihat keadaan badan keretanya yang telah diguris dengan benda tajam. Dia menyumpah sehabis2nya.
Lalu dia singgah ke kedai aksesori kereta & membeli spray untuk menutup gurisan itu.
Besoknya, balik dari sekolah dewasa, si kawan yang masih parkir keretanya di tempat yang sama terkejut melihat kereta 4x4 yang sama itu telah menutup jawapnnya semalam, "Mungkin jawapan ku salah ya.." Dia mengira sungguh2 supaya tidak silap sehingga puas hati. 'Betullah 16. Kenapa jawapanku dipadam? Oh iya, aku lupa tulis simbol '='. Oleh itu, dia menulis semula jawapan '= 16'.. dan memandu pergi dengan sangat senang hati.
Balik dari kerja, si tuan punya kereta sekali lagi mengamuk bila ternampak badan keretanya diguris begitu. Bila direnung gurisan itu, terdetik di hatinya, 'Betul juga, 4x4=16. Bodoh juga Jepun, buat kereta tulis 4x4 tiada jawapannya.' Lalu dia singgah di kedai aksesori kereta & membeli spray putih. Mula2 ditutup rapi gurisan itu, kemudian ditulisnya cantik2 jawapan '=16'. 'Mesti tukang guris itu tidak akan ada peluang lagi buat jenayah ini', yakininya.
Hari selanjutnya, balik dari sekolah dewasa, si kawan mencari2 kreta 4x4 yang sama. Dia sangat puas hati bila melihat jawapan nya semalam tidak dipadam malah ditulis semula dengan rapi.
'Ya begitu la baru betul!' Serunya. Lalu dia mengambil sebiji batu kecil sekali lagi & menanda ✔..

Buat Sesuatu~

Sepasang suami isteri sedang menonton National Geographic..
Isteri: sedihnya kalau rusa tu kena baham harimau bintang.
Suami: Itu dah lumrah alam. Harimau tu perlu makan untuk hidup.
Isteri: Tapi bang, kesianlah rusa tu. Buatlah sesuatu.
Suami: La..tengok ja lah TV tu.
Isteri: Kalau abang tak buat sesuatu, saya balik rumah mak karang..
Suami: Ok..ok...abg pergi lah ni tolongnya... Kesudahan cerita ini, sila tonton video ini

video